יום שלישי, 24 באוגוסט 2010

מדינת/עוצר

הלו.

הערה קצרה על פרט שהוא מאוד שולי כשיש בעולם המון פקיסטנים שטובעים בשטפונות ובדואים אזרחי מדינת ישראל שנזרקים מהבתים שלהם באמצע אוגוסט הלוהט.

ביום שישי האחרון, קפצתי עם אחותי-היקרה-לי-מכל לקיוסק חביב בעיירת ילדותינו הירוקה (מהדולרים של כרישי הנדל"ן). כל שרצינו היה גלידה, סיגריה ובירה. אבל לא, לא, לא. אין מכירת אלכוהול אחרי השעה תשע בערב. לאחר הלם קצר הטבענו יגוננו בדלי של בן וג'רי (על הסיגריה לא עשו בעיות, אגב).

היום, אחרי עוד יום מגעיל במפעל הטקסטיל הענק הזה שקוראים לו תל אביב, רצינו שותפי היקר ואנוכי להתקרר, ובכבד שלנו מעט להתאכזר. אלפרד היקר מהסופר, שמכיר אותנו כאילו היינו בניו, ציין בפנינו כי מעתה מכירת אלכוהול תאסר אחרי השעה אחת עשרה בערב (בכל עיר ראש העיר קובע מהי שעת השין). המומים שהפרברים הגיעו גם אל פלורנטין, הטבענו יגוננו בדלי האגן דאז.

שני דברים יש לי להגיד על החוק החדש שכנראה ואכיפתו החלה לאחרונה.
הראשון הוא, שהפגיעה תמיד נגרמת לחלש. הבורגנים והבריאים יכולים לשתות בכל שעות היום (Mad Men). זין, הם יכולים לשלוח עובד לא חוקי שאחר כך יתמכו בגירושו לעשות להם את הקניות בסופר.
הם גם יכולים לצאת למועדונים יקרים רצח בנמל ולהוציא מאות שקלים על אלכוהול (ואחר כך גם לנהוג על הג'יפ בחזרה לוילה) מבלי שאיש יעצור בעדם.
האדם הפשוט, כמוני וכמוכם, חוזר רק באחת עשרה, אם לא אחרי, מהעבודה, אחרי שני אוטובוסים, משכורת סבירה במקרה הטוב, וארוחת צהריים שכללה דוריטוס וקולה במקרה הרע, עם רצון אחד קטן - לשתות בקבוק בירה קר וצונן במרפסת.
אם הוא לא השכים קום וידע בתשע בבוקר שזה מה שהוא הולך לעשות כשיחזור מהעבודה - באסה - נו בירה פור יו.

הדבר השני שברצוני לציין, הוא שזו אחלה דרך לפתרון בעיות. הרי זה מה שימנע מהנוער להשיג אלכוהול ולשתות לשכרה במקום לעשות כל דבר אחר. זה גם בטח יקטין משמעותית את מספר עבירות התנועה. גם ממש לא מדובר בחוק דרקוני שבעצם קובע לכל אזרחי המדינה את הלו"ז שלהם מבלי לשאול לדעתם.
מעתה אמרו כן למחוקק!
בנות במחזור יחויבו ללכת מעתה עם תלאי בצבע בורדו על חולצתן.
קניית עלי גפן שיובאו מטורקיה תאסר.
כל אזרח חייב להצטייד במכשיר פלאפון ולעמוד במינימום דקות שיחה ביום.
אין לשמוע מוסיקה באוזניות באוטובוס.
צעדות יעשו אך ורק בין שתיים לארבע על מנת למנוע אונס.
נהגי מוניות יגרבצו בכל שעות היום על מנת לעודד נהיגה זהירה.
כל אזרחי המדינה (באם נשבעו אמונים כמובן) יגידו כל בוקר לעצמם כמה שהם אוהבים את החיים.

בזה הכל מתחיל ונגמר, בחוק שחור על גבי כוס לבן.
עזבו מעשים.
עזבו חינוך, הסברה, פעילויות מכוונות, עידוד יצירה.
הכי קל לשלוח שוטר עם משכורת מינימום לתת קנס. ושהוא יחטוף ת'מכות.


רציתי לשים את "תנו לגדול בשקט" של ערוץ הילדים.
אבל אז נזכרתי שכל המנחים של הערוץ עושים קוק,
ואני כמובן נגד.
 


I get involved, but I'm not advocating.
מרכוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה