יום שישי, 6 באוגוסט 2010

שוֹנוּת/למוּת

שלום.
מזמן לא כתבתי, כי אני עסוק בצילומי קטלוג מטורף למוצר חדש של תחתוני פסטה אכילים, אז עמכם הסליחה. בקרוב אגב, תוכלו למצוא אותו בכל רשתות הספרים המובחרות, ומכיוון שלא נשארו כאלה, אז בסופר.



הכי קשה לטרנסג'נדרים. זו דעתי שלא מתוך החוויה הזאת. הם קוראים תיגר על ההגדרה הבסיסית ביותר של הטבע, זכר או נקבה. פעם, היה את אדם ואת חווה וזהו. או שאתה נולד אדם או שאת נולדת חווה. טרנסג'נדרים הולכים למנתח (האלוהים של שנות האלפיים) והופכים מאדם לחווה או מחווה לאדם.

אז אתקן את שכתבתי - לא לטרנסג'נדרים הכי קשה, לחברה הכי קשה עם הטרנסג'נדרים, בשל קריאת התיגר הזו.
אחרי הטרנסג'נדרים, אני חושב שלהומואים, לסביות ודו-מיניים הכי קשה (לפולנים יש קטע של לעשות טבלאות סבל ולהיות בראשן).
הומואים, לסביות ודו-מיניים (הל"ד מעתה) קוראים תיגר על הדבר השני הברור מאליו - שאדם מזיין את חווה. אין כמעט דבר יותר בסיסי מזה. תינוק נולד, הפין הקטן שלו מבצבץ, ולכולם ברור מה אמור להיות מסלול חייו. כך גם תינוקת - ציצי, מחזור, חתונה, ילדים, הרמת הציצי.
והנה באים להם ההל"דים האלה וטוענים שאפשר אחרת. ולא בקטע של אפשר קצת אחרת (כלומר לנשנש מהצד) כמו ביוון העתיקה. אלא ממש אחרת - משפחה אחרת, מסלול דומה אבל שונה.

לנו הישראלים מאוד קשה עם השונה. בגלל זה הוחלט לאחרונה לגרש את 400 ילדי העובדים הזרים. אנחנו גם מפחדים מהעובדים הזרים עצמם פה בדרום ת"א, מלשמוע ערבית או רוסית או אמהרית באוטובוס, מאנשים ממש שמנים או מוגבלים פיזית, מדתיים או מצתנעים, ממי שמגמגם או קונה בגדים בפוקס.

הבעיה היא אצל כל אחד מאתנו. אותי מלחיצים גברים סטרייטים. אני לפעמים מעט מלחיץ דוסים באוטובוס (טוב לא אני, אלא המכנסון שאני לובש עלי). טרנסג'נדר במסיבת גייז עלול למשוך, שלא באשמתו/ה, המון מבטי פליאה, אפילו שמדובר במסיבה של הקהילה שלו.
ולמה בעצם? כולנו בני אדם (חוץ משמעון פרס שהוא איזשהי מכונה בעלת כוחות מיוחדים). כולנו רוצים בסופו של יום להיות הכי ייחודים שיש ובו זמנית לא למשוך אש ולחיות את חיינו בשקט. אז מאיפה נובעת שנאת הזרים? ואיך לעזאזל מונעים משנאה זו להגיע למשכן הכנסת ולספר החוקים?







סופ"ש פלורליסטי,
מרכוס.

4 תגובות:

  1. אנונימי8/8/10 15:16

    הי,
    מה מלחיץ בגברים סטרייטים?
    שנאת זרים נובעת מ..פחדים והם אצל כל אחד מאתנו, וכשהפחדים מאווררים, קרי תקשורת בינאישית, הפחדים ועמם השנאה פוחתים אינשאללה.
    עיין ערך שנאת זרים בויקיפדיה .
    נהנתי ממך מרכוס.

    השבמחק
  2. שלום אנונימי.
    ראשית, למה אנונימי?
    שנאה, כולל שנאת זרים, נובעת מפחד או מרגשות שליליים אחרים כגון קנאה, רגשי נחיתות.
    סטרייטים מלחיצים אותי כי אני מרגיש שהם יותר טובים ממני, שאני פחות גבר מהם.

    אני מניח שגם אלי ישי חושש שהעובדים הזרים יותר גברים ממנו ;)

    שמח שנהנית, תבוא שוב, ותפיץ לחבר'ה

    השבמחק
  3. אנונימי10/8/10 01:06

    זיין גוט אומר שלום.רגשות שליליים,מה זה?אין חיה כזו.רגשות אינן חיוביים או שליליים,מושג ערכי תלוי תרבות.קשת הרגשות משותפת לכל בני אנוש ומותר האדם האחד מהאחר הוא איך מבטאים ומה עושים עם רגשותינו.
    לכלכת, את אלי ישי החי לפי ההלכה מטרידה שאלת קיומו והמשכיותו של עם ישראל לפי ההלכה.
    מה זה יותר/פחות גבר אשה?לא קשור לנטיה מינית אלא להיותנו בני אדם עם יכולות שונות.טוב אני מושלם.נסחפתי,אני טוב כי אין עוד עותק כמוני ביקום.

    השבמחק
  4. אויש, קשה לי עם אנשים יותר אינטילגנטים ממני.
    אני חושש, שיש הרבה יותר מהלכה (שגם אותה ניתן לפרש לפי קשת מאוד רחבה של רגשות) אשר לפיה פועל אלי ישי.
    מעבר להמשכיות עם ישראל, אלי ישי צריך לדאוג גם למימוש ערכי העם.

    ואתה צודק, אין כזה דבר יותר גבר או אישה. שוב, הכל תלוי, או לא תלוי בעצם.

    וזה קטע ממש מגניב, כי גם אני מושלם.

    השבמחק